יום רביעי, 2 באפריל 2014

פעילות חינוכית בארץ בזמן המסע לפולין

ליד האנדרטה במוצב "הדמות"
מוטקה אורן המ"מ שלחם בקרב מוטילה

בס"ד       אדר ב' תשע"ד
באולפנת צביה הרצליה החליטו להעניק חוויה ערכית, חינוכית לבנות אשר בחרו שלא לצאת למסע לפולין.
בנות יא' למדו על נושא "המאבק על המים" לאורך השנים עם סוריה, אשר תחילתו בקרב על תל-מוטילה סמוך לאלמגור, בשפך הכנרת. בקרב זה שנערך ב-1951 נפלו 41 חיילים מגוייסים טריים לצה"ל, רובם עולים חדשים. באחיזתם העיקשת בתל עד שהסורים נכנעו ונסוגו, הפגינו החיילים את מסירות הנפש שלהם באופן הכי פשוט למען מדינת ישראל הצעירה.
בזמן שחברותיהן סיירו בפולין, הצפינו התלמידות אל תל מוטילה, והתרגשו לשמוע את עדותו  ההירואית של מוטק'ה אורן מהלוחמים בקרב. מאזור אלמגור, המשיכו לרמת הגולן לתל א-סאקי, שם לקול רעמי התותחים שנשמעו בבירור מעבר לגבול, בסוריה, למדו על המשך ההתמודדות עם שכנתנו ממזרח, ועל קרבות הגבורה שהתחוללו באזור במלחמת יום כיפור.
חוויה נוספת היתה לפגוש את חיילי חטיבה 188 שבאותו היום השתתפו במרוץ לזכר הנופלים של החטיבה במלחמת יום כיפור. את היום חתם סיור באתר אשכול של חברת מקורות, הממחיש את הצורך החיוני שיש למדינת ישראל במים.
על רקע  הרושם מהסיור, חוקרות התלמידות נושא לפי בחירתן הקשור לקרב, למאבק על המים, לנופלים וכו'. העבודות יועלו לאתר הנוכחי "מתחברים לזכרם" שהקימה האולפנה בפרק  – "המאבק על המים - הקרב על תל מוטילה".
הסיור היה חוויתי, עוצמתי ומרגש. מסע שורשים – בארץ.









אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה